søndag 16. september 2007

Nye muligheter - nye problemer?



Det er normalt å møte veggen som student i løpet av studietiden. Det er kanskje ikke så normalt å møtte veggen før den starter, så denne uken vil jeg kontakte studentrådgiver på HSH og NAV. I forrige uke fikk jeg tilsendt bekreftelse på godkjent fellesmodul på 20 sp som kjører fra august til november. Min modul på 40 sp starter ikke før i november ... Da burde det ikke være noe problem å få utsatt avslaget på dagpenger - til november. Innen den tid kan det ha skjedd et mirakel - kanskje fast jobb, i det minste ut året ... Hvis det skulle hende. Vil HSH kunne gi meg dispensasjon fra samlinger om jeg i perioder er arbeidsledig - i årene fremover? Vil NAV ta sitt ansvar med sine muntlige forhåndsløfter om at mitt tilfelle ville bli regnet som unntak og være villig til å gi meg støtte for perioden jeg var på oppstartsamling (det var jo derfor jeg ønsket denne klareringen på forhånd, og det gjorde jeg ganske klart for dem under samtalene tidlig i august ...)
Nye muligheter altså!, og antakeligvis noen nye problemer også ...

Animasjonen er hentet på Animation Library

Ingen kommentarer: