mandag 20. august 2007

Podcast - Tim Rudd

Oppdatering:
Etter en del plunder med passord og opplastingsproblemer ser podcasten nå ut til å fungere på Diginalet. Kort fortalt var det ikke annet enn lenkeproblemer ... I forhold til passord, så var årsaken at WebDAV hadde sneket seg inn i url'en. Når jeg endelig fikk rettet dette opp (etter tips fra Anders) ved å slette første og å laste opp på ny, så dukket det opp et punktum (som i Odeo-avspilleren var på størrelse med en piksel) som frekt nok tok plassen til et kolon (hastverk er lastverk!).
Når man laster opp en mp3 fil i Odeo, lager odeo sin egen url, og det var derfor vanskelig å oppdage denne klassiske feilen visuelt - i etterkant. Det at filen likevel kunne spilles på min stasjonære, gjorde selfølgelig forvirrelsen komplett. I utgangspunktet hadde jeg ikke trengt å bruke Odeo, og det blir litt smør på flesk når man kjører Snap i tillegg, men

man lærer så lenge man leker - ikke sant ...

Endelig fikk jeg så lagt ut podcasten av Tim Rudd's forelesning: Re-thinking learning and learning spaces: new technolgies and future possibilities -Diginalet. Jeg har valgt å skrive posten på engelsk slik at både mine norsktalende og engelsktalende medlemmer i blogosfæren også kan nyte godt av Mr. Rudd's entusiasme for IKT i læring, og Futurelabs innovative arbeid på området.

I dette arbeidet har jeg brukt Goldwave, for redigering av lydfilen, som jeg tok opp med min sony icd -p530f (diktafon). Musikken du hører har jeg lastet ned fra Podshow. Filen ble så lagt ut på mitt lagringsområde på HSH, og ble deretter lastet opp til Odeo, hvor jeg hentet embedkoden som jeg limte inn i selve blogposten.

Jeg hadde ikke brukt Odeo tidligere, og synes det var på høy tid å prøve. Tidligere har jeg lagt ut lenker til filer. Fordelen med Odeo, er spesielt at man kan starte avspilling øyeblikkelig i browser.

Ingen kommentarer: