søndag 19. august 2007

Tilkobling til W - problem løst:

Oppdatering 00:30 20.08.07: Problem løst c",)

Jeg så hele tiden etter W: i Utforsker, slik jeg er vant til å finne den både fra studier på HiVe og på HSH lokalt nå sist helg. Etter å ha rota litt her og der ble løsningen litt tilfeldig denne:

Mine nettversteder > Web mapper > dobbeltklikk på mappen:

Jeg fikk så opp innloggingsvinduet, og gjorde følgende:
> bytt brukernavnet (fra: \\loke\stud ...) til HSHSTUD/brukernavn


Anders sendte underveis i prosessen denne veiledning for å lage nettverkssted. Innstalleringen var gjort i forkant, slik at mappen allerede lå plassert under: Mine nettverksteder > Web mapper før jeg gikk i gang med prosessen som vist over.

Hva kan man si: Gamle vaner vonde å vende ... og, ikke minst:

Takk til alle som ville bidra til å løse følgende problem:



Problemene med å koble seg til via VPN er løst. Løsning var å innstallere på nytt.
Nye løsninger fører gjerne med seg nye problemer ... Denne gangen tilkobling til lagringsområde hjemmefra. Her er løsningene jeg har prøvd så langt uten hell - eller med (depends I suppose :O):

Løsning 1:
Feilmelding:


Løsning 2 - under punktet W:
Er du andre steder kan du koble deg til via WebDAV på adressa http://stud.hsh.no/WebDAV/home/[brukernavn].
[brukernavn] erstatter du med det navnet du bruker når du logger deg på.
Feilmelding:



Løsnin 3 - opprette nettverkssted:
Går det ikke kan du først prøve å opprette et nettverkssted med adressa http://stud.hsh.no/WebDAV. Når først servertilkoblingen er gjort med domene, brukernavn og passord vil du som regel kunne lage en kobling direkte til din egen katalog.
Feilmelding:



Så da så ...

Brannmuren er slått av for anledningen og jeg er tilkoblet på VPN.
Tar gjerne i mot tips ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg plagdes skikkelig jeg også,- fikk samme feilmeldinger som deg så lenge jeg brukte IE. Men med Firefox var det ingen problemer, så nå har jeg fått tilgang til webområdet mitt.

mvh
Gøril Himberg

jeanette tranberg sa...

Lucky you - jeg jobber i Firefox, men kanskje jeg skal gå ny runde i IE da. Takk for tips :O)